Процењује се да у Србији преко 100.000 трактора нема заштитни рам. За три године, 78 људи изгубило је животе у незгодама са тракторима на путу, а 86 ван пута. Најављује се да ће субвенционисање рама трајати три године. Нови конкурс је у јануару, а план је да се обезбеди преко 10.000 трактора.
Грађани рамове добијају бесплатно, а од јануара почиње нови јавни позив. Министарство за саобраћај је одредило 125 милиона динара за куповину субвенционисаних рамова.
Сви сигурносни рамови биће испоручени на територији локалне самоуправе одакле су подносиоци захтева. Постојаће упутство за уграђивање рама, а након тога, биће обављено и испитивање како би рам имао своју заштитну функцију. Након тога, власници ће моћи да региструју свој трактор и да га упишу у саобраћајну дозволу као трактор са заштитном структуром .
Довољна је једна секунда да се трактор преврне, поготово на неприступачним теренима у току радова и зато је рам једина заштита.
Заштитни рам штити возача трактора у случају превртања и то јесте његова основна функција. Када дође до превртања трактора, возач директно подлеће под трактор и последице су катастрофалне, најчешће са смртним исходом.
Препорука је да произвођачи узму учешће у овом пројекту и сачувају свој живот.
Текст: Драган Колчић, ПССС „Пољосервис“ Књажевац (коришћен део текста Агропрес-а)